hír
Az Eidolon Centre for Everyday Photography a fotózás iránt érdeklődőket megszólító, havi rendszerességű programsorozatot indít. Az Eidolon Club…
továbbhír
Amit még nem láttatok... - Keleti Éva címmel nyílik fotókiállítás a magyar fotográfia nagyasszonyának csaknem hetven évet felölelő munkásságából…
továbbhír
Október 20-án nyílik meg a nagyszabású fotókiállítás, amely a Színház- és Filmművészeti Egyetem modellváltása elleni tiltakozások és az…
továbbmagazin
Ma délelőtt helyezték végső nyugalomra Gannán, a családi mauzóleumban Esterházy Pétert. A kapcsolódó cikkek, visszaemlékezések In memoriam EP című…
továbbhír
A Harmadik típusú találkozások, a Szarvasvadász vagy a Fekete Dália Oscar-, BAFTA- és Emmy-díjas operatőre, az idén 85. születésnapját ünneplő…
továbbmagazin
Életében senki sem ismerte, képei egy véletlennek köszönhetően kerültek csak elő. Egy John Maloof nevű fiatal történész városképeket keresett, és…
továbbhír
A huszadik század egyik kiemelkedő street fotósa volt, mégis a halála után sok évvel lett világhírű. De ki volt igazán Vivian Maier? - John Maloof…
továbbmagazin
„A film rendezője rátalált egy jól működő, a mindenkori áldozatok hozzátartozóit, tágabb értelemben, a mindannyiunkat gyógyító traumakezelő…
továbbmagazin
A háborús fényképezés magyar származású fenegyereke ma lenne 100 éves. Összeállításunkban magyar operatőröket kérdeztünk Robert Capához fűződő…
továbbmagazin
Mintha csak egy filmből lépett volna elő: jóképű volt és vagány, szerette a nőket, a kockázatot, az életet mindenestül, talán éppen ezért fotózta…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié